Social Icons

Laman Utama

Rabu, 9 Mei 2012

Konsep Bangunan dan Lokasi

KONSEP BANGUNAN DAN KOS


Bangunan 4 tingkat berbentuk U. Blok bangunan tersebut mempunyai 1 dewan besar, 3 dewan kuliah,  30 bilik kuliah,  1 pejabat pentadbiran, 1 surau, 1 pusat sumber, 1 bilik sukan, 1 bilik rawatan, 1 bilik percetakan, 2 unit stor,  1 kafetaria, 24 unitpenginapan, 10 unit komersil dan tandas. Anggaran kos pembinaan bangunan keseluruhan adalah RM 7 juta (lakaran pelan lantai – lampiran)
  
LOKASI DAN HARGA TANAH

 Sila klik gambar untuk besarkan imej

Tapak Pusat Pendidikan Sahabat Insani terletak di Lot No. 11995, Jijan, Mukim Labu, Seremban, Negeri Sembilan. Tanah sebagai tapak pembinaan telah dipersetujui bersama tuan tanah dengan harga RM 270 000.00 (pelan tanan – lampiran)

SUMBANGAN DANA

Persatuan ini bergerak tanpa mendapat dana daripada mana-mana agensi amat berharap kepada sumbangan daripada dermawan bagi membiayai dan merealisasikan hasrat murni ini.

Segala sumbangan boleh disalurkan melalui akaun bank:

No. Akaun: 12300000574100 
Bank: CIMB Islamik Bank Cawangan Bandar Baru Salak Tinggi
atas nama: Tabung Pembangunan Pusat Pendidikan Sahabat Insani 

Persatuan sedang menunggu kelulusan LHDN untuk pelepasan cukai ke atas sumbangan yang diberikan. Apa yang lebih penting dan utama akan dikira sebagai amal jariah berterusan disisi Allah SWT.

PENJANAAN KEWANGAN

Pihak persatuan mengambil sikap berpandangan jauh dalam perancangan Pusat Pendidikan Sahabat Insani. Sebuah pusat pendidikan sebesar ini pasti memerlukan kos operasi dan penyelenggaraan yang besar apabila siap nanti. Oleh itu aktiviti ekonomi perlu dijalankan bagi memenuhi keperluan tersebut melalui ;

·       Hotel Islam - 8 unit apartment/kediaman di Aras 1
·       Ruang komersil (ruang niaga) – 10 unit di Aras Bawah
·       Sewaan Dewan Besar (1 unit)
·       Sewaan Dewan Kuliah ( 4 unit)
·       Sewaan Bilik-bilik kuliah untuk tujuan bengkel dan perbincangan

0 ulasan: